Ügyfélkapu regisztrációja / aktiválása

Az ügyfélkapu a kormányzat elektronikus azonosító rendszere, mely biztosítja a felhasználók számára, hogy egyszeri belépéssel kapcsolatba léphessenek az elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtó szervekkel. Ügyfélkaput bármely természetes személy létesíthet, állampolgárságtól függetlenül.

A konzulátuson lehetőség van 

  • az első ügyfélkapu nyitásának kezdeményezése (amit nem előzött meg online ideiglenes regisztráció), 
  • korábbi ügyfélkapu törlése
  • ügyfélkapu adatok módosítása.

Az eljárás kizárólag személyesen intézhető előzetesen foglalt időpontban. 

Az ügyfélkapu regisztráció feltételei:

  • adatlap kitöltése (helyben biztosítjuk)
  • a személyazonosításra alkalmas és érvényes hatósági igazolvány (magyar állampolgárok esetében: személyazonosító igazolvány vagy útlevél vagy 2001. január 1. után kiállított kártya formátumú jogosítvány;  - EGT állampolgárok esetében: EGT-s személyazonosító igazolvány vagy útlevél;  más külföldi állampolgárok esetében: útlevél bemutatása szükséges.)
  • Ügyfélkapu létesítéséhez érvényes e-mail cím szükséges.

A regisztrációs eljárás díj- és illetékmentes.

Személyesen kezdeményezett, sikeres regisztrációt követően a rendszer 5 napig érvényes, egyszer használatos aktiváló kódot küld az ügyfél e-mail címére, melynek segítségével saját jelszó képezhető. Az 5 nap eltelte után a Kormányzati Portál elfelejtett jelszó funkciójának segítségével 60 napon belül van lehetőség új aktiváló kód kérésére. Ellenkező esetben a regisztrációs adatok törlésre kerülnek.

 

II. Erkölcsi bizonyítvány

Erkölcsi bizonyítványának Magyarországról történő beszerzéséhez kérjük, szíveskedjen nyomtatott betűkkel, kék tollal kitölteni az űrlapot.

A bizonyítvány külföldi felhasználásához a konzulátus angol nyelvű fordítást készít kérelemre. Ennek összege: 336 DKK.  

A kérelmet személyesen, illetve postai úton is be lehet nyújtani. Sürgősségi eljárás a konzulátuson nincs.

  • A kérelem személyes benyújtása esetén érvényes útlevél vagy személyazonosító igazolványt kell bemutatni, a fordítás összege pedig helyben bankkártyás fizetéssel rendezhető.
  • Postai beadás esetén az összeget a nagykövetség Danske Bank-ban vezetett számlájára ( Dánián belüli utaláshoz 4001 12165587 DKK; külföldről történő utaláshoz IBAN: DK24 3000 0012 1655 87, BIC/SWIFT: DABADKKK)  kell átutalni a megjegyzés rovatban a névvel, hogy tudjuk kitől jött az utalás. A kérelemhez az érvényes útlevél vagy személyazonosító igazolvány másolatát mellékelni kell. A kérelemhez kérjük, mellékeljen rövid kísérőlevelet, amelyben megadja telefonszámát és/vagy e-mail címét, hogy szükség esetén elérhessük; továbbá kérjük, jelezze, hogy a hatósági erkölcsi bizonyítvány hiteles angol nyelvű fordítását kéri-e vagy sem.

Az erkölcsi bizonyítvány várhatóan 2-3 nap elteltével érkezik meg.

 

III. Családi állapot igazolása

A kérelem benyújtásakor az ügyfélnek nyilatkoznia kell róla, hogy hatósági bizonyítványt kér, vagy kivonatot a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból. A hatósági bizonyítvány a magyar hatóság által kiadott hivatalos bizonyítvány a családi állapotról. A kivonat a személyi adat- és lakcímnyilvántartásból egy egyszerű formátumú igazolás, amely alapján a konzul adja ki a konzuli tanúsítványt és ez tartalmazza a személyes adatait és családi állapotát is. 

A kérelmet személyesen ügyfélfogadási időben, vagy postai úton lehet benyújtani. Sürgősségi eljárás a konzulátuson nincs.

A kérelem benyújtásához az alábbi dokumentumok szükségesek:

A konzul által kiállított tanúsítvány angol nyelven tartalmazza a kérelmező adatait és családi állapotát. 

A tanúsítvány kiállításának illetéke: 224 DKK